A földrajzi és a virtuális közelség hatása a vállalatközi kommunikációra

Authors

  • Petra Kecskés Széchenyi István Egyetem Author
  • Anikó Tompos Széchenyi István Egyetem Author

Keywords:

földrajzi közelség, virtuális közelség, vállalati kommunikáció, empirikus kutatás

Abstract

A tanulmány a vállalati kommunikáció rövid elméleti áttekintését követően a közelség-dimenziók szintetizálásával foglalkozik, majd ismerteti egy 2013-ban végzett empirikus kutatást és részeredményeit. A kérdőíves felmérés a Nyugat-Dunántúl Régió vállalatai körében került lekérdezésre, négy fő tématerületet érintve. A szerzők a vállalati extern kommunikációt emelik ki, a primer kutatás vonatkozó eredményeit a földrajzi és a virtuális közelség aspektusában elemzik. A földrajzi közelség nem kizárólagos a vállalatközi kommunikációban, ám időszaki jellege kiemelendő – a kapcsolatok kialakulásához és fenntartásához nélkülözhetetlenek a face-to-face találkozások. Mindazonáltal a kommunikációs technológia adta lehetőségek a virtuális közelség erősödését is magukkal hozták, amit a tanulmány is alátámaszt. Az eredmények azt mutatják, hogy a földrajzi közelség nem kizárólagos tényező a vállalatközi kommunikációban, ám időszaki jellege kiemelendő, mivel a kapcsolatok kialakulásához és fenntartásához nélkülözhetetlenek a face-to-face találkozások; továbbá azt, hogy a kommunikációs technológia adta lehetőségek a virtuális közelség erősödését is magukkal hozták.

Published

2017-06-30

Issue

Section

Articles

How to Cite

Kecskés, P., & Tompos, A. (2017). A földrajzi és a virtuális közelség hatása a vállalatközi kommunikációra. Tér - Gazdaság - Ember Journal of Region, Society and Economy, 5(2). https://tge.sze.hu/tge/article/view/207

Similar Articles

11-20 of 100

You may also start an advanced similarity search for this article.