Egyetemek területi szerepkoncepciójának stratégiai változásai a magyar EU-csatlakozás után
Abstract
A magyar felsőoktatási intézmények az ország EU-s csatlakozásáig elfogadták az európai egyetemek főbb stratégiai irányelveit az első két egyetemi küldetés, a kutatás és az oktatás területén. A harmadik misszió azonosítása és megfogalmazása
szükséges lépés a hazai intézmények számára a tudásalapú társadalom támogatása érdekében, ami egyben kijelöli az egyetemek regionális szerepeit is. A harmadik misszió területi értelmezésére számos elméleti keretet dolgoztak ki, melyek közül néhány, többek között a Triple Helix modell az egyetem szerepét a gazdaság oldaláról közelíti meg. Más elméletek az egyetemek regionális gazdasági hatására (regionálisan elkötelezett egyetemek) vagy az egyetemek társadalmi felelősségvállalásának kérdésére világítanak rá. Az említett elméletek jelentős hatást gyakoroltak a modern egyetemi szerepek fejlődésére. A tanulmányban ehhez kapcsolódóan három magyar egyetem intézményi stratégiai dokumentumaiban megjelenő területi szerepeket és azok változásait vizsgálom az EU-s csatlakozást, mint korszakhatárt követően.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Journal of Region, Society and Economy

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.