Márkaszeretetre hangolódott fogyasztók

Szeretetmárka a magyar piacon, a Pöttyös példája

Szerzők

  • Kira Zoé Farkas Budapesti Gazdasági Egyetem Szerző
  • Szilárd Németh Budapesti Gazdasági Egyetem Szerző
  • Richárd Kása Budapesti Gazdasági Egyetem Szerző
  • Árpád Ferenc Papp-Váry Budapesti Gazdasági Egyetem Szerző

Kulcsszavak:

szeretetmárkák, márkaimádók, márkahűség, újravásárlás, Pöttyös

Absztrakt

A szeretetmárkák (lovemarks) érzelmi kötődést tudnak kiváltani a fogyasztókból, ezért nem csak az újravásárlásnak a valószínűségét növelik, hanem márkahű fogyasztókat is kreálnak. Az egyik legnagyobb globális márka, a Coca-Cola tekintetében is elmondható, hogy érzelmi kötődés van a fogyasztói bázisa és a márka között, még úgy is, hogy a vaktesztek során bebizonyosodott, hogy a Pepsinek jobb íze van az emberek szerint. Mindezek miatt feltételezhető az, hogy egy elterjedt és közkedvelt magyar márkát érdemes volna különböző szeretetmárka kritériumok mentén megvizsgálni. A választás a Pöttyös brandre esett. A kvantitatív kutatás fő célja a hazai fogyasztók véleményének Ajzen-modellbe való helyezése és ezen modell tesztelése. Az Ajzen-modell alkalmazásával ok-okozati kapcsolat fedezhető fel a marketingkommunikációs eszközök és ajánlások között, illetve az ajánlások és márkahűség között. Ebből kifolyólag közvetett kapcsolat van a marketingkommunikációs eszközök és a márkahűség között. Azaz a reklámok és a hallott, látott tartalmak az embereket a szájreklámra, a word-of-mouth (WOM) használatára ösztönzik, és a márka vagy termék ajánlására, míg az ajánlások mennyisége növeli a márkahűséget.

Megjelent

2024-06-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Farkas, K. Z., Németh, S., Kása, R., & Papp-Váry, Árpád F. (2024). Márkaszeretetre hangolódott fogyasztók: Szeretetmárka a magyar piacon, a Pöttyös példája. Tér - Gazdaság - Ember Journal of Region, Society and Economy, 12(1-2). https://tge.sze.hu/tge/article/view/389