Egy gazdaságtudományi axióma marketing manifesztációja

Szerzők

  • Petra Platz Széchenyi István Egyetem Szerző

Absztrakt

A marketing mint alkalmazott tudomány logikája a közgazdaságtan elméleteiből vezethetők le. Ahogy a gazdaságelmélet formálódik, a marketing paradigmáiban is úgy tolódnak el a hangsúlyok. Az állandóan változó empirikus és elméleti tudásbázistól inspirálva folyamatosan bővül és változik a marketing gyakorlati eszköztára. Tanulmányomban a neoklasszikus iskola által kijelölt
paradigmák közül a neoklasszikus hasznosságelmélet marketingbe való integrálásával foglalkozom: annak működőképességével, érvényességi tartományaival és korlátaival. A hasznosság értelmezésével kapcsolatban felmerült problematikát egyrészről a szakirodalmak által kínált válaszutak összegzésével válaszoljuk meg; másrészt számba vesszük új megoldási lehetőségek alkalmazhatóságát.

Letöltések

Megjelent

2025-02-17

Folyóirat szám

Rovat

Metaközgadaságtan

Hogyan kell idézni

Platz, P. (2025). Egy gazdaságtudományi axióma marketing manifesztációja. Tér - Gazdaság - Ember Journal of Region, Society and Economy, 2(1). https://tge.sze.hu/tge/article/view/57