Idősmarketing

A hazai idősek fogyasztási, vásárlási szokásai

Authors

  • Szilárd Csizmadia Széchenyi István Egyetem Author
  • Róbert Győri Szabó Széchenyi István Egyetem Author
  • Norbert Kovács Széchenyi István Egyetem Author

Abstract

A szenior fogyasztók évről évre jelentősebb részpiacot alkotnak a fejlett, jóléti államokban, hiszen számuk és szabadon elkölthető jövedelmük egyre nagyobb.
Az 50 éven felüliekre szakosodó idősmarketing Nyugaton kezd már teret nyerni. A szeniorok fogyasztói szokásai változóban vannak (pl. márkahűség), közelednek a fiatalokéhoz, tudatos és minőségorientált vásárlók. A hazai idősmarketing még gyerekcipőben jár, elterjedéséhez saját kutatással próbáltunk hozzájárulni. 2013 tavaszán a győri nyugdíjas egyetemen résztvevő idős hallgatók körében 556 fő részvételével kérdőíves felmérést végeztünk. Megvizsgáltuk, mi a véleményük a reklámokról, vásárolnak-e reklám hatására, milyen szempontok befolyásolják őket fogyasztási döntéseiknél. A kapott válaszok rengeteg elemzési lehetőséget kínáltak.

Published

2025-02-17

Issue

Section

Ember és Társadalom

How to Cite

Csizmadia, S., Győri Szabó, R., & Kovács, N. (2025). Idősmarketing: A hazai idősek fogyasztási, vásárlási szokásai. Tér - Gazdaság - Ember Journal of Region, Society and Economy, 2(1). https://tge.sze.hu/tge/article/view/64